Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Umea (Swedbank ArenA)

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Swe.gif Umeå (Swedbank ArenA) - mamucia skocznia narciarska, zlokalizowana w północnej Szwecji.

Swe.gif Umeå (Swedbank ArenA)
SwedbankArena.png
Kraj Swe.gif Szwecja
Rok budowy 2016
Rozmiar Skoczni (HS) 205 m
Rekord skoczni
Letni rekord skoczni
Typ skoczni Skocznia mamucia

Informacje ogólne

Mamucia skocznia narciarska w Umeå ma powstać w 2016 roku. Dalsze inwestycje mają potrwać przez kolejne 3-4 lata do czasu osiągnięcia najwyższych standardów, obowiązujących w świecie narciarskim. Głównym architektem skoczni jest Inge A. Jakobsson, który ma już na swoim koncie wiele stworzonych obiektów na terenie całej Skandynawii.

Umeå to miasto w północnej Szwecji, ośrodek administracyjny regionu (län) Västerbotten, port nad rzeką Ume, w pobliżu jej ujścia do Zatoki Botnickiej.

Dziś Umeå jest ważnym ośrodkiem edukacyjnym, prowadzone są tam badania z zakresu techniki i medycyny. Znajdują się tam również dwa uniwersytety, na których kształci się ponad 30 000 studentów. Jest to największe miasto w północnej Szwecji i liczy 75 645 mieszkańców (2005) a gmina Umeå 112 700 mieszkańców (2005). 4,5 kilometra na południe od miasta znajduje się port lotniczy Umeå.

Umeå jest jednym z najszybciej rozwijających się szwedzkich miast. Czynione są starania, by ta tendencja utrzymała się. Przed rokiem 2010 liczba mieszkańców powinna przekroczyć 150 000. Miasto stanowi centrum badań naukowych, sztuki oraz kultury.

Więcej w Fandom

Losowa wiki