FANDOM

Pol Tomisław Tajner
Tonio
Kraj Pol Polska
Data urodzenia 14 maja 1983
Miejsce urodzenia Pol Cieszyn
Przydomki Tonio
Aktywność (trener) 2007-2008 Tur Turcja
2010-2011 Blr Białoruś
2011-2012 Prk Korea Północna
Funkcja Trener
Rodzina Apoloniusz Tajner - ojciec

Tomisław Tajner (ur. 14 maja 1983 w Cieszynie) – były polski skoczek narciarski, olimpijczyk z 2002 roku. Syn byłego trenera reprezentacji Polski, obecnie prezesa PZN, Apoloniusza Tajnera. Aktualnie trener.

BiografiaEdytuj

Tomisław Tajner zaczął skakać w wieku 9 lat. Występował w barwach klubu KS Wisła Ustronianka. Zanim powołany został do kadry narodowej Polski startował w Pucharze Kontynentalnym w skokach narciarskich, gdzie w 2001 wywalczył 6. miejsce w jednym z konkursów. W tym samym roku zadebiutował w reprezentacji. Pierwszy występ w Pucharze Świata zaliczył na skoczni mamuciej w Oberstdorfie. Zajął wtedy 49. miejsce. W 2002 znalazł się w składzie na Igrzyska Olimpijskie w Salt Lake City. Zajął 39. lokatę na dużej skoczni. Był też w składzie reprezentacji podczas konkursu drużynowego, kiedy Polska była szósta. Niecały miesiąc później Tajner wziął udział w Mistrzostwach Świata w lotach narciarskich; był 33. W 2003 zajął 4. miejsce podczas konkursu świątecznego w Zakopanem. Poza tymi występami nie odniósł większych sukcesów na arenie krajowej i międzynarodowej. Po ustąpieniu z funkcji trenera polskiej kadry Apoloniusza Tajnera, Tomisław znalazł się w kadrze B. Po zakończeniu kariery zawodniczej, ukończył kurs trenerski. W sezonie 2007/2008 prowadził reprezentację Turcji. Później kierował również kadrami Białorusi i Korei Północnej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki