Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Tomisław Tajner

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Pol.gif Tomisław Tajner
Tonio.png
Kraj Pol.gif Polska
Data urodzenia 14 maja 1983
Miejsce urodzenia Pol.gif Cieszyn
Przydomki Tonio
Aktywność (trener) 2007-2008 Tur.gif Turcja
2010-2011 Blr.gif Białoruś
2011-2012 Prk.gif Korea Północna
Funkcja Trener
Rodzina Apoloniusz Tajner - ojciec

Tomisław Tajner (ur. 14 maja 1983 w Cieszynie) – były polski skoczek narciarski, olimpijczyk z 2002 roku. Syn byłego trenera reprezentacji Polski, obecnie prezesa PZN, Apoloniusza Tajnera. Aktualnie trener.

BiografiaEdytuj

Tomisław Tajner zaczął skakać w wieku 9 lat. Występował w barwach klubu KS Wisła Ustronianka. Zanim powołany został do kadry narodowej Polski startował w Pucharze Kontynentalnym w skokach narciarskich, gdzie w 2001 wywalczył 6. miejsce w jednym z konkursów. W tym samym roku zadebiutował w reprezentacji. Pierwszy występ w Pucharze Świata zaliczył na skoczni mamuciej w Oberstdorfie. Zajął wtedy 49. miejsce. W 2002 znalazł się w składzie na Igrzyska Olimpijskie w Salt Lake City. Zajął 39. lokatę na dużej skoczni. Był też w składzie reprezentacji podczas konkursu drużynowego, kiedy Polska była szósta. Niecały miesiąc później Tajner wziął udział w Mistrzostwach Świata w lotach narciarskich; był 33. W 2003 zajął 4. miejsce podczas konkursu świątecznego w Zakopanem. Poza tymi występami nie odniósł większych sukcesów na arenie krajowej i międzynarodowej. Po ustąpieniu z funkcji trenera polskiej kadry Apoloniusza Tajnera, Tomisław znalazł się w kadrze B. Po zakończeniu kariery zawodniczej, ukończył kurs trenerski. W sezonie 2007/2008 prowadził reprezentację Turcji. Później kierował również kadrami Białorusi i Korei Północnej.

Więcej w Fandom

Losowa wiki