Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Tami Kiuru

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Fin.gif Tami Kiuru (ur. 13 września 1976 r. w Vaanta) - były fiński skoczek narciarski.

Fin.gif Tami Kiuru
TamiKiuru.png
Kraj Fin.gif Finlandia
Data urodzenia 13 września 1976
Miejsce urodzenia Fin.gif Vaanta
Osiągnięcia brak szczególnych
Aktywność 2007-2008

Informacje ogólneEdytuj

Tami Kiuru to znany kibicom utytułowany skoczek z Finlandii. Odkąd trenerem został Tommi Nikunen, Tami dostał więcej szans na zaprezentowanie swoich umiejętności. Mimo tego, że w ogólnej klasyfikacji sezonu 2002/03 uplasował się dopiero na 21 pozycji, to i tak odniósł duży sukces na Mistrzostwach Świata-dwa razy był w pierwszej 10. oraz zdobył złoty medal w konkursie drużynowym. W 2005 roku, podczas Mistrzostw Świata w Obertsdorfie Kiuru zdobył wraz ze swoją drużyną srebro na skoczni K-125. Sezon 2005/06 był dla Tamiego dość udany. W Letnim Grand Prix 2005, podczas konkursu drużynowego w Hinterzarten zajął 2. miejsce. Jednak o wiele ważniejszy jest sukces z Kulm ‘06 – srebrny medal MŚ w lotach ( zdobyty także w rywalizacji drużynowej). Najlepsze wyniki w konkursach PŚ 2005/06 to 2. miejsce podczas zawodów w Zakopanem (28.01.06) oraz w Willingen (5.02.06), gdzie drużyna Finlandii (razem z Kiuru) zajęła miejsce 1. Jego najważniejszym sukcesem jest bez wątpienia srebrny medal olimpijski, wywalczony w Pragelato (drużynowo) 20.02.2006. We wrześniu 2008 roku zdobył 2 srebrne medale Mistrzostw Finlandii (indywidualnie oraz razem z drużyną). Tami lubi słuchać muzyki alternatywnej i hip hopu. Jego hobby to także fotografia i golf. Bardziej niż same skoki lubi loty narciarskie, dlatego też jego ulubiona skocznia jest w Planicy.

Sezon Miejsce Punkty
2007/2008 61 33 pkt.

Więcej w Fandom

Losowa wiki