Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Takanobu Okabe

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Takanobu Okabe
Takanobu okabe.jpg
Kraj Jpn.gif Japonia
Data urodzenia 26 października 1970
Miejsce urodzenia Jpn.gif Shimokawa

Takanobu Okabe(jap. 岡部 孝信 Okabe Takanobu?, ur. 26 października 1970 w Shimokawa ) – japoński skoczek narciarski.

Informacje ogólneEdytuj

Najstarszy skoczek z obecnie startujących (najstarszy w historii skoczek, który punktował i wygrywał w zawodach Pucharu Świata). Złoty medalista Mistrzostw Świata w 1995. Był w składzie japońskiej drużyny, która zdobyła złoty medal na Olimpiadzie w Nagano w 1998. Od sezonu 1997/1998 nie wygrał żadnych zawodów przez wiele lat, jednak w 2009 ponownie wygrał konkurs Pucharu Świata.

Z uwagi na swoją wagę 52 kg przy wzroście 165 cm poważnie odczuł zmiany regulaminu (zmniejszenie długości nart) w sezonie 2000/2001, co jeszcze pogłębiło jego problemy. Przez kolejnych parę lat startował głównie w zawodach Pucharu Kontynentalnego (CoC).

Nieoczekiwane przebudzenie formy nastąpiło w 2004, kiedy to zaczął ponownie zajmować czołowe miejsca w konkursach CoC. Dało mu to miejsce w pierwszej reprezentacji i powrót po kilku latach do startów w Pucharze Świata. Do końca sezonu 2004/2005 miał pewne miejsce w kadrze, wystartował między innymi na Mistrzostwach Świata w Oberstdorfie oraz regularnie punktował w zawodach pucharowych.

W sezonie 2005/2006 mieliśmy do czynienia z prawdziwym renesansem Japończyka. Zbiliżając się do 36. urodzin regularnie punktował w konkursach Pucharu Świata, często meldując się w pierwszej dziesiątce. Dużym sukcesem było zajęcie 6. miejsca w klasyfikacji końcowej Turnieju Czterech Skoczni. W japońskim Sapporo zajął dwukrotnie 3. miejsce, co wtedy czyniło go najstarszym zawodnikiem, który stanął na podium Pucharu Świata. Podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Turynie na skoczni K-125 zajął 8. lokatę. W klasyfikacji końcowej sezonu 2005/2006 uplasował się ostatecznie na 12. pozycji z dorobkiem 500 punktów.

Kolejne sezony nie przyniosły już tak dobrych wyników indywidualnych, choć w 2007 r. przyczynił się do zdobycia przez drużynę japońską brązowego medalu Mistrzostw Świata, rozgrywanych w Sapporo. Później zanotował znaczną obniżkę formy i przez pewien okres nie występował w zawodach Pucharu Świata. Jednak w sezonie 2008/2009 wygrał dwa konkursy Pucharu Kontynentalnego w Sapporo, po czym zawodami w Whistler wrócił do występów w Pucharze Świata. 10 marca 2009 w Kuopio po 11 latach przerwy wygrał zawody PŚ. Dzięki temu zwycięstwu jest on najstarszym zawodnikiem, który wygrał konkurs Pucharu Świata w Skokach Narciarskich (miał wtedy 38 lat 4 miesięcy i 15 dni) oraz najstarszym, który kiedykolwiek stanął na podium w zawodach tej rangi. A także najstarszym skoczkiem który kiedykolwiek zdobywał punkty PŚ.

Kariera w SJMEdytuj

Takanobu Okabe wystąpił w pierwszym, historycznym konkursie Pucharu Świata we Włoszech. Niewiele zabrakło mu do awansu do drugiej serii, jednak ostatecznie był 33. Dzień później odniósł swój największy sukces w Pucharze Świata SJM - na tej samej skoczni zajął drugie miejsce. Z powodu kontuzji i słabej formy w sezonie 2007/08 w PŚ Okabe już nie startował. Nie przeszkodziło mu to jednak, by w klasyfikacji generalnej pod koniec sezonu być najlepszym z Japończyków. Na następny start w Pucharze Świata Okabe musiał czekać 2 lata. W Sapporo przypomniał się kibicom skoków narciarskich, zdobywając 3 punkty w pierwszym konkursie. Po kolejnych dwóch sezonach, Takanobu Okabe ponownie wystąpił na Okurayamie, jednak tym razem nie udało mu się zdobyć punktów PŚ. Jako 43-letni zawodnik Takanobu Okabe powrócił do Pucharu Świata w sezonie 2012/13 - został zgłoszony do pierwszego konkuru Turnieju Nordyckiego w Lahti, jednak nie udało mu się przebrnąć kwalifikacji. Mimo zaawansowanego wieku, Okabe kontynuuje swą karierę skoczka narciarskiego i nie myśli na razie o zakończeniu kariery. Obecnie startuje głównie w Pucharze Kontynentalnym. Takanobu Okabe zapowiedział zakończenie kariery po sezonie 2013/2014.

Sezon Miejsce Punkty Ita.gif Ita.gif Svk.gif Svk.gif Aus.gif Aus.gif Sui.gif Sui.gif Lat.gif Lat.gif Bih.gif Srb.gif Srb.gif Cze.gif Swe.gif Swe.gif Pol.gif Pol.gif Hun.gif Tur.gif Slo.gif Slo.gif
2007/08 44 80 33 2 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sezon Miejsce Punkty Aut.gif Nor.gif Fin.gif Ita.gif Ita.gif Jpn.gif Jpn.gif Swe.gif Swe.gif Rus.gif Gbr.gif Den.gif
2009/10 77 3 - - - - - 28 q - - - - -
Sezon Miejsce Punkty Sui.gif Sui.gif Fra.gif Fra.gif Ita.gif Ita.gif Srb.gif Srb.gif Mkd.gif Mkd.gif Hun.gif Hun.gif Slo.gif Slo.gif Cro.gif Bul.gif Fin.gif Swe.gif Nor.gif Ger.gif Ger.gif Aut.gif Chn.gif Chn.gif Jpn.gif Jpn.gif Usa.gif Usa.gif Pol.gif Pol.gif Svk.gif Svk.gif Cze.gif Cze.gif Rus.gif Rus.gif Swe.gif Fin.gif Fin.gif Nor.gif
2011/12 n/k 0 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - q 42 - - - - - - - - - - - - - -
Sezon Miejsce Punkty Fin.gif Fin.gif Swe.gif Swe.gif Nor.gif Nor.gif Ger.gif Ger.gif Ger.gif Aut.gif Aut.gif Svk.gif Pol.gif Pol.gif Ger.gif Ger.gif Jpn.gif Jpn.gif Jpn.gif Fin.gif Nor.gif Swe.gif
2012/13 n/k 0 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - q - -

Igrzyska OlimpijskieEdytuj

nie uczestniczył

Mistrzostwa ŚwiataEdytuj

nie uczestniczył

Zwycięstwa w Pucharze ŚwiataEdytuj

brak

Aktualne rekordyEdytuj

brak

Więcej w Fandom

Losowa wiki