Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Oberstdorf (Heini Klopfer-Skiflugschanze)

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Ger.gifOberstdorf (Heini Klopfer-Skiflugschanze) - mamucia skocznia narciarska w niemieckim Oberstdorfie.

OberstdorfMamucia.jpg
Kraj Ger.gif Niemcy
Rozmiar Skoczni (HS) 213 m
Rekord skoczni 231,0 m Rus.gif Ilia Rosliakov
Typ skoczni Skocznia mamucia

Informacje ogólne

Została zbudowana w 1949 roku z inicjatywy niemieckich skoczków w tym między innymi Heiniego Klopfera. Punkt konstrukcyjny obiektu wynosi 185 metrów. Na skoczni organizowane są zawody Pucharu Świata i Mistrzostw Świata w lotach narciarskich.

Historia

Z powodu niezadowolenia, że niemieckim zawodnikom zabroniono uczestniczyć w Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w St. Moritz, trzech skoczków z Oberstdorfu: Sepp Weiler, Heini Klopfer i Toni Brutscher stworzyli ideę budowy własnej, gigantycznej skoczni narciarskiej. W 1949r. podjęto wszystkie decyzje i można było rozpocząć budowę nowego mamuta na Stillachtal, zaprojektowanego przez Willego Hubera i Heini Klopfera. W zaledwie 5 miesięcy powstała gigantyczna, drewniana konstrukcja rozbiegu, a 2 lutego 1950r. skoczkowie z Oberstdorfu wykonali pierwsze testy na nowym obiekcie. Cztery tygodnie później goszczono już pierwszy tydzień lotów narciarskich przy stutysięcznej publiczności i nowych rekordach świata, w wykonaniu Gantschnigg'a, Weiler'a i Netzell'a. Z powodu organizowanych w 1973r. MŚ w Lotach stary, drewniany rozbieg musiał być zastąpiony dla bezpieczeństwa. W jego miejsce pojawił się nowy, oparty na lekkiej betonowej konstrukcji. Niestety Heini Klopfer nie mógł tego doświadczyć, gdyż zmarł właśnie w wieku 50 lat w 1968r. W celu uczczenia Klopfera, który był ekspertem skoków narciarskich FIS i stworzył projekty ok. 250 skoczni na całym świecie, nowa skocznia na Stillachtal została nazwana "Heini-Klopfer Skiflugschanze". Wciąż pogłębiany zeskok i przystosowywany profil skoczni umożliwił po ostatniej przebudowie skoczni na MŚwL w 1998r. osiąganie ponad 220-metrowych odległości. Z okazji MŚwL w 2008r. zamontowano kosztujące 1,1mln euro oświetlenie, najazd został przystosowany do nowych norm bezpieczeństwa, a także powiększono pomieszczenie dla rozgrzewających się skoczków. Dziś skocznia uważana jest na najpiękniejszą i najbezpieczniejszą skocznię do lotów na świecie. Wiatr nie jest specjalnym problemem dla organizatorów, gdyż skocznia jest otoczona lasem. Dzięki windzie także turyści mogą dostać się na górę wieży startowej, kiedy nie są rozgrywane zawody, a dzięki kolejnej windzie wyjechać przerażająco wysoko i zobaczyć piękną panoramę.

Dane o skoczni

Punkt konstrukcyjny: 185 m
Wielkość skoczni (HS): 213 m
Punkt sędziowski: 213 m
Długość rozbiegu: 113 m
Nachylenie progu: 10,5°
Wysokość progu: 3,5 m
Nachylenie zeskoku: 39°
Średnia prędkość na rozbiegu: ok. 102,6 km/h

Rekordy

Lp. Dzień Rok Zawodnik Odległość Zawody Uwagi
1. 1 kwietnia 2011 Rus.gifIlia Rosliakov 231,0 m MŚwL Sezon 6

Zawody międzynarodowe

Zwycięzcy konkursów Pucharu Świata na skoczni Heini Klopfer-Skiflugschanze:

2015/2016 17.08.2012 Fin.gif Ville Larinto 215,5 m / 215,5 m 404,6
18.08.2012 Nor.gif Johan Remen Evensen 209 m / 218 m 387,4
2016/2017 05.01.2013 Jpn.gif Daiki Ito 218 m / 212 m 402,9

Zdjęcia

Rozbieg skoczni

Więcej w Fandom

Losowa wiki