FANDOM

Kasai
Noriaki Kasai
(jap. 葛西 紀明 Kasai Noriaki?, ur. 6 czerwca 1972 w miejscowości Shimokawa na Hokkaido ) – japoński skoczek narciarski. Reprezentant klubu Tsuchiya Home. Mistrz świata w lotach narciarskich z 1992 roku.

Informacje ogólne

W Pucharze Świata zadebiutował w 1988 r. Pierwsze punkty zdobył rok później podczas zawodów w Lake Placid, a na podium stanął po raz pierwszy w zawodach PŚ w 1992 r. w Lahti. Jest medalistą srebrnego medalu w konkursie drużynowym dla Japonii, zdobytego na Igrzyskach Olimpijskich w Lillehammer w 1994 roku. W sezonach 1992/1993 i 1998/1999, w klasyfikacji Pucharu Świata dwukrotnie zajął 3. miejsce. W swojej karierze wygrał piętnaście zawodów z cyklu Pucharu Świata. Ostatnio osiągnięty sukces to 2. miejsce w zawodach w Sapporo w 2010 r. Noriaki Kasai 20 marca 2010 ustanowił swój rekord życiowy, lądując na 224 metrze na Letalnicy.

Kariera w SJM

W trakcie swojej dotychczasowej kariery w SJM, Noriaki Kasai wystąpił w 4 konkursach Pucharu Świata, dwukrotnie awansując do drugiej serii. Miało to miejsce na początku sezonu 2007/08, gdy zajął 21. i 25. miejsce we Włoszech. Ponownie w PŚ wystartował w sezonie 2011/12 - zajął 44. miejsce, a później był jeszcze 36. w Sapporo. W poprzednim sezonie tylko raz został zgłoszony do Pucharu Świata, ale nie przebrnął kwalifikacji. Częściej startuje w zawodach Pucharu Kontynentalnego. Jest jednym z najstarszych aktywnych zawodników w SJM (starszy od niego jedynie Takanobu Okabe). Noriaki Kasai zapowiedział zakończenie kariery po sezonie 2013/2014.

Wyniki w Pucharze Świata

Sezon Miejsce Punkty Ita Ita Svk Svk Aus Aus Sui Sui Lat Lat Bih Srb Srb Cze Swe Swe Pol Pol Hun Tur Slo Slo
2007/08 77 16 21 25 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sezon Miejsce Punkty Sui Sui Fra Fra Ita Ita Srb Srb Mkd Mkd Hun Hun Slo Slo Cro Bul Fin Swe Nor Ger Ger Aut Chn Chn Jpn Jpn Usa Usa Pol Pol Svk Svk Cze Cze Rus Rus Swe Fin Fin Nor
2011/12 n/k 0 - - - - - - - - - - - - - - - - 44 - - - - - - - q 36 - - - - - - - - - - - - - -
Sezon Miejsce Punkty Fin Fin Swe Swe Nor Nor Ger Ger Ger Aut Aut Svk Pol Pol Ger Ger Jpn Jpn Jpn Fin Nor Swe
2012/13 n/k 0 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - q - -

-Igrzyska Olimpijskie

nie startował

Mistrzostwa Świata

nie startował

Zwycięstwa w Pucharze Świata

brak

Aktualne rekordy

brak

Więcej z Fandomu

Losowa wiki