Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Lomnice nad Popelkou (V. Popelkach)

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Cze.gif Lomnice nad Popelkou (V. Popelkach) - skocznia narciarska w Republice Czeskiej.

Cze.gif Lomnice nad Popelkou (V. Popelkach)
Lomnice.jpg
Kraj Cze.gif Republika Czeska
Rok budowy 1953
Rozmiar Skoczni (HS) 85 m
Rekord skoczni
Letni rekord skoczni
Typ skoczni Skocznia normalna

Informacje ogólneEdytuj

Pierwsza skocznia w Lomnicach nad Popelkou została zaprojektowana w 1950 roku i otwarto ją w 1952 roku jako skocznię K58. Miała ona 18-metrową, drewnianą wieżę najazdową. Została ona wybudowana według planów architekta Jarolima, a już rok później dobudowana została do niej skocznia K30 dla juniorów. Największa rozbudowa obiektów miała miejsce w 1970 roku. Duża skocznia otrzymała metalowej konstrukcji najazd oraz powiększona została do K70. Także wybudowana została nowa skocznia K25, a starą skocznie K30 powiększono do K43. W tym samym czasie wszystkie trzy skocznie zostały pokryte igelitem. Wszystkie skocznie są oddalone od siebie o 50 m, co jest dużą zaletą obiektów i sprawia, że skoczkowie mogą trenować na wszystkich skoczniach w tym samym czasie. Dodatkowo istnieją tutaj dobre warunki noclegowe oraz gastronomiczne, dzięki czemu łatwo można tutaj organizować obozy treningowe. Oczywistym jest, że regularnie odbywają się tutaj zawody. Aby wspomagać rozwój młodych skoczków w 1995 roku dobudowane zostały dwa kolejne obiekty "Zavodniky": K13 i K8. Najbardziej znanym zawodnikiem wśród młodzieży z Lomnic był Karel Kodeska, który podczas Mistrzostw Świata w Lotach w Kulm w 1975 roku wywalczył pierwsze dla Czech mistrzostwo. W 2004 roku skocznie K43 i K27 zostały odnowione i ponownie pokryte igelitem. Skocznia K70 została w 2007 roku zmodernizowana i także pokryta nowym igelitem. Wtedy także na skoczni K70 powstała nowoczesna kopuła wierzy najazdowej, widoczna na zdjęciach.

Parametry skoczniEdytuj

  • Punkt K: 70 m
  • HS: 85 m
  • Oświetlenie: 500 lx
  • Igelit: jest
  • Tablica wyników: zwykła
  • Poczekalnia dla zawodników: o średnim komforcie
  • Siatka wiatrochronna: jest

Zawody międzynarodoweEdytuj

Na obiekcie odbywają się zawody kategorii juniorskich.

Rekordy skoczniEdytuj

Brak

Więcej w Fandom

Losowa wiki