Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Liberec (Ještěd HS100)

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Cze.gifLiberec (Ještěd HS100) - skocznia narciarska, ulokowana w Libercu.

Liberec (Jested HS100)
Liberec.jpg
Kraj Cze.gif Czechy
Rozmiar Skoczni (HS) 100 m
Rekord Skoczni

114,0m Mats Sohagen

Berggard

Typ skoczni Skocznia normalna

Informacje ogólneEdytuj

Liberec był już centrum skoków i biegów narciarskich w połowie lat 20', a skocznie narciarskie znajdowały się w częściach miasta Plané, Harcov i Pilinkov. Na mierzącej 1012 m górze Ještéd pierwsza skocznia narciarska została wybudowana w latach 1966-68, a dawne skocznie K90 i K70 miały już wspólny zeskok, który mają do dziś. Z powodu organizacji Mistrzostw Europy Juniorów w 1976 roku profil obu skoczni został całkowicie zmieniony oraz zbudowana została nowoczesna wieża startowa. W latach 80' dodana została kolejna skocznia K50, która przez jakiś czas pokryta była igelitem. W tamtych czasach gościło tutaj wiele międzynarodowych zawodów, jak znany Turniej Bohemii, ale także zawody Kombinacji Norweskiej, które rozgrywane były przy dużej liczbie widzów. W 1992 roku skocznie narciarskie zostały odbudowane, a później zbudowany został wyciąg do wieży startowej. Wadą skoczni jest to, że nie mogą być używane w tym samym czasie, ponieważ po skoku skoczkowie ze wszystkich skoczni zjeżdżają w to samo miejsce. Jednakże to nowoczesne centrum skoków jest jednym z najważniejszych ośrodków narciarskich w Republice Czeskiej. Liberec regularnie umieszczany jest w kalendarzu Pucharu Świata FIS. W 2009 roku gościły tutaj Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Klasycznym, z okazji których skocznie w sezonie 2007/2008 zostały gruntownie zmodernizowane. Profile skoczni K120 i K90 nie zmieniły się, jednak zdecydowanie poprawiono infrastrukturę wokół skoczni, położono nowy igelit, postawiono trybuny, a także wyburzono dwie mniejsze skocznie K50 i K14.

Parametry skoczniEdytuj

  • Punkt K: 90 m
  • HS: 100 m
  • Trybuny: 10 000
  • Oświetlenie: 1 000 lx
  • Igelit: jest
  • Poczekalnia dla zawodników: o dobrym komforcie
  • Siatka wiatrochronna: jest

Puchar ŚwiataEdytuj

Nie rozgrywano

Rekordy skoczniEdytuj

Brak

Zobacz teżEdytuj

Liberec (Ještěd HS134)

Więcej w Fandom

Losowa wiki