Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Kuopio (Puijo)

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Puijo – kompleks skoczni narciarskich w pobliżu Kuopio (Finlandia). Znajdują się tutaj cztery skocznie o punktach konstrukcyjnych: K120, K90, K65, K28.

Wszystkie obiekty wyposażone są w igelit oraz sztuczne oświetlenie. Na największej z nich rokrocznie organizowane są zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich, które odbywają się w ramach Turnieju Nordyckiego, również nazywanego Skandynawskim lub Północnym. Na skoczniach często odbywają się również zawody krajowe z Mistrzostwami Finlandii włącznie.

Kuopio (Puijo)
Kuopios.jpg
Kraj Fin.gif Finlandia
Rozmiar Skoczni (HS) 127 m
Rekord skoczni 143,5 m Fin.gif Janne Happonen
Typ skoczni Skocznia duża

Informacje ogólneEdytuj

Pierwsze zawody skoków narciarskich w Kuopio miały miejsce już w 1886 roku. Następnie około 1900 roku została wybudowana pierwsza skocznia narciarska, na której możliwe były skoki w granicach 14 metrów. W 1910 roku dodatkowo wybudowana została skocznia K20. Największa w tym czasie skocznia Finlandii - K90, została wybudowana w Kuopio w 1949 roku. W 1958 roku nastąpiła budowa mniejszej skoczni K50, obok stojącej K90. Pierwsze zawody Pucharu Świata na skoczni Puijon gościły w 1995 roku. Ostatecznie w 1998 roku wybudowana została duża skocznia K120, która stoi do dziś i od tego czasu nie była zmieniana. Po tym jak przez kilka lat w Kuopio odbywało się otwarcie sezonu Pucharu Świata, od kilku lat Kuopio jest drugim po Lahti przystankiem w Turnieju Nordyckim.

Parametry skoczniEdytuj

  • Punkt K: 120 m
  • HS: 127 m
  • Oświetlenie: 2 500 lx
  • Igelit: jest
  • Poczekalnia dla zawodników: o wybornym komforcie
  • Siatka wiatrochronna: jest

Zawody międzynarodoweEdytuj

Zwycięzcy konkursów Pucharu Świata na skoczni Puijo:

2012/2013 04.03.2011 Svk.gif Eduard Caban 121,5 m / 129,5 m 269,8
2013/2014 22.10.2011 Fin.gif Ville Larinto 124,5 m / 126 m 271,4

RekordyEdytuj

Lp. Dzień Rok Zawodnik Odległość Zawody Uwagi
1. 27 czerwca 2010 Fin.gifJanne Happonen 143,5 m Sezon 5

Więcej w Fandom

Losowa wiki