Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Jussi Hautamaeki

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Fin.gif Jussi Hautamaeki (ur. 20 kwietnia 1979 r. w Oulu) - były fiński skoczek narciarski, brat Mattiego Hautamaeki.

Fin.gif Jussi Hautamaeki
JussiHautamaeki.png
Kraj Fin.gif Finlandia
Data urodzenia 20 kwietnia 1979
Miejsce urodzenia Fin.gif Oulu
Osiągnięcia brak szczególnych
Aktywność 2007-2009

Jussi jest najstarszym z trzech braci Hautamaekich. Pierwsze narty założył w wieku 10 lat, czyli jak na skoczka kadry narodowej dosyć późno. Jego początki w skokach były bardzo trudne, ponieważ mieszkał w miejscowości oddalonej od najbliższej skoczni o 200 km. Wszystko zmieniło się wraz z przeprowadzką do Kuopio. Jussi miał bardzo dobre warunki do treningu. Zamieszkał z innymi skoczkami - Olli Happonenem i Ville Kantee. Jussi skończył sportową szkołę w Kuopio, teraz studiuje elektronikę i informatykę. Co ciekawe najstarszy z braci Hautamaekich jest również świetnym muzykiem- gra na gitarze w zespole Kroisos. Jego ulubiony zespół to Deftones, a film - "Podziemny krąg". Życiowe motto Jussiego brzmi: "Jesteś tak dobry, jak twój ostatni skok"... Jego kariera zaczęła się od sukcesów. Na początku był nawet lepszy od swojego utytuowanego brata Mattiego. W 1997r Jussi wywalczył tytuł wicemistrza świata juniorów w Canmore (Kanada). Na podium konkursów PŚ stawał sześciokrotnie, jednak pięć razy razem z ekipą Finlandii w zawodach drużynowych. Jego najlepszy wynik w rywalizacji indywidualnej to 3. miejsce w Sapporo (27.01.01r). Przez kolejne sezony regularnie pojawiał się w zawodach PŚ, ale bez większych osiągnięć.

Więcej w Fandom

Losowa wiki