Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Jens Salumae

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Est.gif Jens Salumae (ur. 15 marca 1981 r. w Otepaa) - były estoński skoczek narciarski. Aktualnie trener.

Est.gif Jens Salumae
JensSalumae.png
Kraj Est.gif Estonia
Data urodzenia 15 marca 1981
Miejsce urodzenia Est.gif Otepaa
Osiągnięcia brak szczególnych
Aktywność (zawodnik) 2007-2009
Aktywność (trener) 2009-?

Skoczek debiutował na scenie międzynarodowej podczas Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City. Nie był to jednak udany występ, bowiem Estończyk był dopiero 49. Po igrzyskach przyszedł czas na debiut w kolejnej dużej imprezie sportowej, mianowicie w konkursie Pucharu Świata. Miało to miejsce 30 listopada 2002 roku w Kuusamo. Dzień ten jest jednocześnie dniem pierwszych punktów skoczka w PŚ, na które zasłużył zajmując 29. pozycję. Trzeba dodać, iż Jens jest jedynym, jak dotychczas reprezentantem Estonii w skokach narciarskich, który zdobył jakiekolwiek punkty w PŚ. Poza tym, jako jeden z nielicznych estońskich skoczków często kwalifikował się do finałowej 50. Największym sukcesem Jensa w PŚ jest 21. miejsce, zajęte w 2003 roku w Kuusamo, zaś w klasyfikacji generalnej najbardziej pomyślny okazał się dla niego sezon 2005/2006 – wówczas był 59. Regularnie brał także udział w zawodach Pucharu Kontynentalnego i FIS Cup, lecz nie odnosił tam znaczących sukcesów. Podobnie było na Mistrzostwach Świata, na których pojawił się dwukrotnie, nie powracając z nich jednak z dobrymi rezultatami. Po sezonie 2007/2008 Jens zakończył karierę skoczka.

Innym sportem, będącym pasją Estończyka jest tenis. Wśród swoich hobby wymienia też spacerowanie.

Sezon Miejsce Punkty
2007/2008 38 97 pkt.

Kariera trenerskaEdytuj

Lata Kraj Posada
2013- Ltu.gif Litwa Trener główny
2011-2012 Prk.gif Korea Północna Trener główny
2010-2011 Hun.gif Węgry Trener główny

Więcej w Fandom

Losowa wiki