Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Igrzyska azjatyckie

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Igrzyska azjatyckie
180px-Olympic Council of Asia Logo.svg.png
Pierwsza edycja 2015 [8 sezon]
Organizator Olympic Council of Asia
Ranking FIS Nie.png Nie wlicza się

Igrzyska azjatyckie – międzynarodowa impreza sportowa organizowana w różnych krajach Azji co 4 lata, podobnie jak igrzyska olimpijskie. Igrzyska te są organizowane przez Azjatycką Radę Olimpijską (OCA), pod nadzorem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOl). W każdej konkurencji rozdawane są od 1951 roku medale – złoty za pierwsze miejsce, srebrny za drugie, a brązowy za trzecie miejsce.

HistoriaEdytuj

Igrzyska azjatyckie wywodzą się z mniejszej imprezy sportowej, igrzysk Dalekiego Wschodu. Były one organizowane w celu ukazania jedności i współpracy między Japonią, Filipinami i Chinami. Pierwsza tego typu impreza odbyła się w Manili w 1913 roku. Inne państwa azjatyckie dołączyły do imprezy w kolejnych latach. Igrzyska Dalekiego Wschodu przestały być organizowane po wybuchu II wojny chińsko-japońskiej, który miał miejsce w 1937 roku. Pierwsze zimowe Igrzyska azjatyckie odbyły się w 1986 roku w Sapporo.

Kraje uprawnione do startuEdytuj

Federacje należące do Azjatyckiej Rady Olimpijskiej:

Dodatkowo, udział w Igrzyskach azjatyckich mogą wziąć poniższe reprezentacje, z racji ich częściowego położenia na kontynencie azjatyckim, które należą do Europejskiego Komitetu Olimpijskiego:

Więcej w Fandom

Losowa wiki