Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Einsiedeln (Andreas Küttel-Schanze)

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Sui.gif Einsiedeln (Andreas Küttel-Schanze) - skocznia narciarska w Einsiedeln. Jedna z najmniejszych skoczni dużych.

Sui.gif Einsiedeln (Andreas Küttel-Schanze)
Einsiedeln.png
Kraj Sui.gif Szwajcaria
Rok budowy 2003
Rozmiar Skoczni (HS) 117 m
Rekord skoczni 101,5 m Svk.gif Tadeas Sivak
Letni rekord skoczni brak
Typ skoczni Skocznia duża

Informacje ogólneEdytuj

W 2003 roku rozpoczęto budowę nowego, Szwajcarskiego Centrum Skoków Narciarskich w Einsiedeln, które obejmuje cztery skocznie: K105, K70, K45 i K25. Wcześniej znajdowała się jedynie tzw. K20-Probeschanze w Eschbach, którą wybudowano w 2001 roku i usunięto trzy lata później. W lipcu 2005 roku nowoczesne centrum skoczni igelitowych z wyciągiem i systemem sztucznego naśnieżania zostało ostatecznie otwarte, po dwóch latach budowy. Obecnie kosztujące 12 milionów SFr skocznie są gospodarzem letnich zawodów Pucharu Kontynentalnego i Letniej Grand Prix w skokach. Wybudowane zostały także hala sportowa oraz lodowisko w celu rozbudowy infrastruktury Sportzentrum Eschbach. Podczas budowy, miejscowy klub mógł liczyć na wsparcie swoich członków, którzy na przykład bezpłatnie zamontowali maty igelitowe na wszystkich skoczniach. Dzięki nowemu kompleksowi skoczni Einsiedeln stało się wraz z Kanderstegiem głównymi, letnimi ośrodkami treningowymi dla skoczków w Szwajcarii. Po otwarciu czterech skoczni skocznie nosiły nazwy sponsorów: AKAD-, Swisscom- oraz KPT-Schanze, jednak później, wiosną 2009 roku skocznia HS 117 została oficjalnie nazwana skocznią “Andreas Küttel-Schanze”, a HS 77 “Simon Ammann-Schanze”.

Parametry skoczniEdytuj

  • Długość najazdu: 101 m
  • Nachylenie najazdu: 35°
  • Długość progu: 6,7 m
  • Nachylenie progu: 10,5°
  • Wysokość progu: 3,25 m
  • Prędkość: 91 km/h
  • Nachylenie zeskoku: 36,9°

Puchar ŚwiataEdytuj

Na skoczni do tej pory, nie były rozgrywane Pucharu Świata zarówno mężczyzn, jak i kobiet.

Rekordy skoczniEdytuj

Lp. Dzień Rok Zawodnik Odległość Zawody Uwagi
1. 2 czerwca 2011 Svk.gifTadeas Sivak 131,5 m FC U15 Sezon 7

Więcej w Fandom

Losowa wiki