Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Dodawanie artykułów - zawodnicy (FAQ)

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Dodawanie artykułów - zawodnicy (FAQ)

Artykuł poświęcony dodawaniu zawodników na tą Wikię. Tutaj znajdziesz informacje jak pisać, jak opisywać i jak działać.

Zasady podstawowe dotyczące pisaniaEdytuj

  • zwracaj uwagę na ortografię i interpunkcję (jeżeli masz wątpliwości, zajrzyj np. na http://polszczyzna.pwn.pl/ )
  • tytuł hasła podawaj w pierwszym zdaniu i wyróżniaj pogrubioną czcionką
  • unikaj sformułowań, które szybko się zdezaktualizują (typu: "obecnie najlepszy zawodnik w kadrze X")
  • pisz w sposób jasny dla czytelnika
  • sprawdź, czy artykuł, który chcesz napisać, już istnieje
  • wyjaśniaj trudniejsze terminy

Zasady dotyczące profilów zawodnikówEdytuj

  • Zdjęcie zawodnika powinno mieć maksymalnie 300px w szerokości i 250px w wysokości. Do działań pomniejszania zdjęć polecamy Photoshopa. Opłaca się tylko pomniejszanie większych zdjęć, gdyż powiększanie małych zdjęć powoduje uszczerbek na jakości zdjęcia.
  • Na zdjęciach preferujemy widok twarzy zawodnika. Jeśli nie umiesz znaleźć takiego zdjęcia to trudno. Jeżeli nigdzie w sieci nie znajdziesz zdjęcia zawodnika/zawodniczki, to wpisz Plik:Brak.jpg (pamiętaj o [[ ]]).
  • Biografia realnego skoczka narciarskiego powinna być wklejana do sezonu 2006/2007. Pierwszy sezon SJM to sezon 2007/2008 i nikogo nie obchodzi już, czy w rzeczywistości zawodnik X zdobył przykładowo na MŚ 2009 w Libercu 6 miejsce w konkursie drużynowym. Chcemy uniknąć po prostu sprzeczności. W SJM po prostu dany zawodnik mógł nie pojechać na owe Mistrzostwa, a osoba nieobeznana pomyśli, że dany zawodnik rzeczywiście zdobył w SJM to 6 miejsce na MŚ w Libercu. Wyjątkiem są kombinatorzy norwescy, jednak w ich przypadku, historię wklejamy do sezonu, w którym zostali włączeni do kadry w SJM. Przykładowo Alessandro Pittin dołączył do włoskiej kadry w sezonie 2010/2011 i jego realną historię możemy wkleić do sezonu 2009/2010.
  • Jeżeli nie znamy dokładnej daty urodzenia zawodnika, a znamy tylko rok, to wpisujemy 1 stycznia xxxx (xxxx oznacza rok urodzenia)
  • Jeżeli nie znamy dokładnego miejsca urodzenia zawodnika, wpisujemy po prostu kraj w jakim się urodził. W przypadku zawodników Amerykańskich i Kanadyjskich, obok nazwy miejscowości wpisujemy również nazwę stanu, gdyż w USA jest przykładowo wiele miejsc, które nazywają się tak samo, tylko są położone w różnych stanach.

Więcej w Fandom

Losowa wiki