Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Dmitriy Chvykov

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Kgz.gif Kaz.gif Dmitriy Alexandrovich Chvykov (ros. Дмитрий Александрович Чвыков) (ur. 14 października 1974 r. w Ałma-Acie) - kazachski skoczek narciarski, od 2001 roku reprezentant Kirgistanu w skokach narciarskich.

Kgz.gif Dmitriy Alexandrovich Chvykov
ChvykovDmitriy.png
Kraj Kgz.gif Kirgistan
Kaz.gif Kazachstan
Data urodzenia 14 października 1974
Miejsce urodzenia Kaz.gif Ałma-Ata
Aktywność 2007-2014

Informacje ogólneEdytuj

Podczas Zimowych Igrzysk Azjatyckich 1996 w Harbinie, Dmitriy Chvykov startował jeszcze w barwach Kazachstanu. Zarówno w konkursie indywidualnym, jak i drużynowym zdobył złote medale. W 2001 roku w wyniku konfliktu z Kazachskim Związkiem Narciarskim, przyjął kirgiskie obywatelstwo i zaczął reprezentować Kirgistan na arenie międzynarodowej.

Dwukrotnie uczestniczył w zimowych igrzyskach olimpijskich. W 1998 roku w Nagano (jeszcze jako skoczek kazachski) zajął 30. miejsce na skoczni normalnej i 49. na skoczni dużej, a cztery lata później w Salt Lake City (jako reprezentant Kirgistanu) był 41. na obiekcie normalnym i 39. na dużym. W Pucharze Świata zadebiutował podczas konkursu w Engelbergu w sezonie 1999/2000, jednak nigdy nie zdołał awansować do finałowej trzydziestki konkursu Pucharu Świata. Najwyższe miejsce w zawodach tej rangi osiągnął rok po debiucie, także w Engelbergu, zajmując 31. lokatę. W kwalifikacjach do drugiego konkursu Turnieju Czterech Skoczni w Garmisch-Partenkirchen w sezonie 2000/2001 zajął drugie miejsce. W samym konkursie zajął miejsce pod koniec stawki.

Od 2002 roku mieszka w stolicy Kirgistanu - Biszkeku, gdzie podjął współpracę z miejscowym trenerem Pavlem Vassilievem. Po 7 latach przerwy, Chvykov powrócił do czynnego uprawiania skoków. Swój "debiut" zaliczył w sezonie 2010/2011, gdy wziął udział w konkursie Letniej Grand Prix w Norwegii. Wziął udział w Mistrzostwach Świata w Oslo (2011). Swoją karierę zawodniczą zakończył w wieku 40 lat.

Sezon Miejsce Punkty
2007/2008 n/s -
2008/2009 n/s -
2009/2010 n/s -
2010/2011 n/k 0 pkt
2011/2012 n/k 0 pkt
2012/2013 n/k 0 pkt
2013/2014 n/k 0 pkt

Wyniki na Mistrzostwach ŚwiataEdytuj

MŚ/Konkurs Lokata
Nor.gif Mistrzostwa Świata 2011 (Oslo)
Indywidualny na skoczni dużej 94 (q)
Indywidualny na skoczni normalnej 115 (q)
Drużynowy na skoczni dużej 21 (pq)
Drużynowy na skoczni normalnej 13 (pq)

Więcej w Fandom

Losowa wiki