Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Berni Schödler

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Sui.gif Bernhard Schödler
Schoedler.png
Kraj Sui.gif Szwajcaria
Data urodzenia 2 października 1971 r.
Miejsce urodzenia Sui.gif Sankt Moritz
Aktualna kadra Swe.gif Szwecja
Aktywność 2007-?
Pseudonimy Berni

Sui.gif Bernhard "Berni" Schödler (ur. 2 października 1971 w Sankt Moritz) - szwajcarski trener skoków narciarskich, działacz.

Schödler urodził się w 1971 roku w St. Moritz. Już jako mały chłopiec jeździł i skakał na nartach. Jednak nie odniósł znaczących sukcesów jako sportowiec. Ostatecznie, zniechęcony, rzucił skoki i nie chciał mieć z nimi w ogóle do czynienia. W sezonie 1988/89 zdecydował się jednak zostać trenerem. Brał udział w programie "Swiss Olympic", umożliwiającym wymianę doświadczeń między trenerami. Po kursie został trenerem kadry B i jednocześnie asystentem ówczesnego trenera kadry A Szwajcarii, Jochena Danneberga. Ten ostatni miał problemy z porozumieniem się z zawodnikami. Ostatecznie ustąpił w 2000 r. i wyjechał do Korei Południowej trenować tamtejszych skoczków. Szwajcarską kadrę A objął zatem Schödler. Poza granicami swojego kraju był raczej niezauważany aż do wielkiej formy Simona Ammanna. Po jego sukcesach został wybrany szwajcarskim Trenerem Roku, w innych krajach zaczęto trochę mówić o ewentualnych próbach sprowadzenia go. Razem z Ammannem zdobył dwa złota olimpijskie i mistrzostwo świata.

Uchodzi za osobę bardzo przyjazną, z którą zawodnicy mogą także zwyczajnie pogadać o sprawach niezwiązanych ze sportem. Dawno minęło zniechęcenie i dziś nie wyobraża sobie innej pracy. Mówi biegle po niemiecku i francusku. W latach 2007-2014 pełnił funkcję dyrektora skoków narciarskich w Szwajcarskim Związku Narciarskim W sezonie 2014/2015 objął w reprezentacji Szwecji schedę po Niemcu, Andreasie Bauerze.

Kariera szkoleniowaEdytuj

Lata Reprezentacja
2014- Swe.gif Szwecja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki