Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Bad Mitterndorf (Kulm)

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Aut.gif Bad Mitterndorf/Tauplitz (Kulm-Skiflugschanze) - mamucia skocznia narciarska w Austrii.

Aut.gif Bad Mitterndorf (Kulm)
Bad.jpg
Kraj Aut.gif Austria
Rok budowy 1950
Rozmiar Skoczni (HS) 200 m
Rekord skoczni 222,0m Fin.gif Sami Saapunki
Letni rekord skoczni
Typ skoczni Skocznia mamucia

Informacje ogólne

Już około 1910 r. pierwsi pionierzy skoków doświadczyli skakania na Kulm. Około 1925 r. Skoki w Mitterndorf kwitnęły i zbudowana została pierwsza, prawdziwa skocznia narciarska, która po późniejszych konwersjach pozwalała na skoki ok. 60m. Kiedy atmosfera skoków po II Wojnie Światowej się poprawiła, został wzniesiony mamut na Kulm, na krańcu Bad Mitterndorf w kierunku Tauplitz w Styrijskiej części Salzkammergut. Po dziś dzień jest to jedyny z sześciu mamutów świata, który ma w pełni naturalny najazd. Na początku punkt krytyczny skoczni znajdował się na 100. metrze, jednak wraz z konwersjami powiększył się znacznie wciągu lat. W 1975r. zamontowano pierwsze siatki przeciwwietrzne, aby chronić skoczków. W 1985r. powiększono ich wysokość do 25 m. Boczne wiatry o mierze 8 m/s zostały zredukowane do ok. 2.5 m/s. Generalna przebudowa skoczni miała miejsce w sezonie 1984/85 i dziś Punkt K skoczni usytuowany jest na 185 m. Zarówno Mistrzostwa Świata w Lotach (175, 1986, 1996 i 2006r.), jak i Puchar Świata w Lotach mają na Kulm długą tradycję, a "fascynacja skoków narciarskich" jest wielkim, międzynarodowym konkursem, ktory odbywa się na tym obiekcie. Także i panie nie omieszkały odwiedzić tej skoczni, gdyż w 1997r. austriaczka Eva Ganster skoczyła tu, jako pierwsza kobieta na mamucie na 167 m i nie tylko zapisała się w Księdze Światowych Rekordów Guinessa, ale także ustanowiła nowy rekord świata w skokach kobiet. W styczniu 2003r. jej rodaczka, Daniela Iraschko poleciała w swojej trzeciej próbie na 200 m i poprawiła stary rekord aż o 33m!

Parametry skoczni

  • Punkt K: 185 m
  • HS: 200 m
  • Oświetlenie: 1000 lx
  • Igelit: -
  • Poczekalnia dla zawodników: o dobrym komforcie
  • Siatka wiatrochronna: jest

Zawody międzynarodowe

Na skoczni Kulm odbywają się co jakiś czas konkursy Pucharu Świata naprzemiennie z innymi "mamutami".

Rekordy skoczni

Sami Saapunki Fin.gif 222,0 m Puchar Świata 2015/16

Galeria

  • Skocznia wieczorem
  • Skocznia nocą
  • Widok z widowni
  • Widok z widowni

Więcej w Fandom

Losowa wiki