Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Apoloniusz Tajner

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pol.gif Apoloniusz Tajner
Apollowedding.jpg
Kraj Pol.gif Polska
Data urodzenia 17 kwietnia 1954
Miejsce urodzenia Pol.gif Goleszów koło Cieszyna
Przydomki Apollo, Polo, Guru Polskich Skoków, Ojciec, Prince Polo
Aktywność (trener) 2007-2008 Ita.gif Włochy
Funkcja Prezes PZN, trener
Rodzina Tomisław Tajner - syn
Władysław Tajner - bratanek
Michał Wiśniewski - teść

Apoloniusz Leopold Tajner (ur. 17 kwietnia 1954 w Goleszowie k. Cieszyna) – narciarz klasyczny, były prezes Polskiego Związku Narciarskiego, aktualnie trener reprezentacji Stanów Zjednoczonych.

BiografiaEdytuj

Pochodzi z rodziny od pokoleń związanej z narciarstwem. Jest synem Leopolda, dwukrotnego olimpijczyka.

W młodości był aktywnym zawodnikiem, dwukrotnym mistrzem Polski juniorów w skokach, zajął także 5. miejsce w kombinacji norweskiej na Mistrzostwach Europy w tej kategorii wiekowej.

Ukończył krakowską AWF i zajął się szkoleniem. W latach 1983-1990 prowadził kadrę kombinacji norweskiej i jednocześnie pełnił funkcję wiceprezesa ds. sportowych w Polskim Związku Narciarskim (1994-1998). Po rezygnacji Pavla Mikeski objął kadrę narodową polskich skoczków i był jednym ze współtwórców sukcesów Adama Małysza. Prowadził reprezentację narodową do wiosny 2004. Jako pierwszy trener w historii skoków narciarskich wprowadził fizjologa do sztabu szkoleniowego (był nim dr Jerzy Żołądź). Od tamtej pory każda licząca się ekipa narodowa ma fizjologa.
ApolloTajner.png

W trakcie konferencji prasowej

Apollo.png

Apoloniusz Tajner

W wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2004 bez powodzenia kandydował z listy Polskiego Stronnictwa Ludowego w okręgu śląskim, uzyskując 7265 głosów.

Jest ojcem Tomisława, byłego reprezentanta Polski w skokach narciarskich oraz Dominiki. Ma wnuka Maksymiliana.

Kariera trenerskaEdytuj

Apoloniusz Tajner w sezonie 2007/2008, pełnił funkcję trenera reprezentacji Włoch w skokach narciarskich. Po sezonie objął kierownictwo nad PZN-em (Polskim Związkiem Narciarstwa).

Więcej w Fandom

Losowa wiki