Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Anette Sagen

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Nor.gif Anette Sagen
SagenAnetteprof.png
Kraj Nor.gif Norwegia
Data urodzenia 10 stycznia 1985
Miejsce urodzenia Nor.gif Gulljorda
Osiągnięcia Gold.png Złoty medal na skoczni normalnej (IO 2014)
Aktywność 2008-2014

Nor.gif Anette Sagen (ur. 10 stycznia 1985 w Gulljorda) – czołowa norweska skoczkini narciarska, Mistrzyni Olimpijska na skoczni normalnej z Sochi (2014), aktualnie trenerka.

Biografia

Anette Sagen urodziła się 10 stycznia 1985 roku. Pochodzi z Gulljorda w północnej Norwegii, reprezentuje klub Remma IL. Do skakania namówili ją tata Ole - były skoczek, oraz starszy brat Snorre, który również uprawia tę dyscyplinę sportu. Anette zaczęła skakać przed ukończeniem dziesiątego roku życia, najpierw na zwykłych nartach alpejskich. Stopniowo przenosiła się na coraz większe obiekty. W sezonie 2000/2001 w swym pierwszym starcie w Mistrzostwach Norwegii Juniorów zdobyła dwa złote medale. Dziś jest najbardziej utytułowaną skoczkinią z Kraju Wikingów, a także na świecie.

Poza skakaniem, Anette ma bardzo różnorodne zainteresowania. Uwielbia czytać książki, w szkole jej ulubionym przedmiotem jest norweski, ma też zacięcie dziennikarskie - pisuje artykuły do lokalnej gazety. Uprawia także kilka innych sportów - bardzo chętnie gra w golfa i w piłkę nożną - w swoim klubie ma stałą pozycję lewego pomocnika. Jej lekarstwem na tęsknotę jest gra na flecie. To efekt pięcioletniej nauki w szkole muzycznej. Anette Sagen jest ambasadorką organizacji Right to Play. Anette Sagen jest niewątpliwie jedną z najlepszych zawodniczek norweskich w historii.

Sezon 2013/2014 był najbardziej udany dla Norweżki. W Pucharze Świata Kobiet zajęła 2 miejsce z dorobkiem 1146 punktów, natomiast na Igrzyskach Olimpijskich w Sochi zdobyła 3 medale, w tym złoto indywidualne zdobyte na skoczni normalnej.

Swoją profesjonalną karierę zawodniczą zakończyła po Igrzyskach Olimpijskich w Sochi. Po zakończeniu kariery została trenerką młodzieży w Serbii.

AnetteSagen1.jpg

Anette Sagen

Wyniki w CoC Kobiet/Pucharze Świata Kobiet

Sezon Miejsce Punkty
2008/2009 - -
2009/2010 3 miejsce 144 pkt.
2010/2011 7 miejsce 114 pkt.
2011/2012 9 miejsce 266 pkt.
2012/2013 5 miejsce 374 pkt.
2013/2014 Silver.png 2 miejsce 1146 pkt.

Igrzyska Olimpijskie

IO/Konkurs Lokata
Rus.gif Igrzyska Olimpijskie (Sochi 2014)
Indywidualny na skoczni dużej Silver.png 2
Indywidualny na skoczni normalnej Gold.png 1
Drużynowy na skoczni dużej Bronze.png 3
Drużynowy na skoczni normalnej 4

Podczas jedynych Igrzysk Olimpijskich w swojej karierze, Anette Sagen zdobyła trzy medale, każdego koloru, co czyniło ją niewątpliwą gwiazdą imprezy. Za najcenniejszy należy uznać złoty medal zdobyty na skoczni normalnej.

Mistrzostwa Świata

IO/Konkurs Lokata
Nor.gif Mistrzostwa Świata (Oslo 2011)
Indywidualny na skoczni dużej -
Indywidualny na skoczni normalnej 7
Drużynowy na skoczni dużej -
Drużynowy na skoczni normalnej Gold.png 1
Ita.gif Mistrzostwa Świata (Val di Fiemme 2013)
Indywidualny na skoczni dużej 12
Indywidualny na skoczni normalnej 12
Drużynowy na skoczni dużej 4
Drużynowy na skoczni normalnej Bronze.png 3

Anette Sagen nigdy nie zdobyła żadnego medalu Mistrzostw Świata indywidualnie. Najbliżej medalu była podczas Mistrzostw w Oslo w 2011 roku, zajmując 7 lokatę na skoczni normalnej.

Więcej w Fandom

Losowa wiki