Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Štrbské Pleso (MS 1970 B)

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Svk.gifŠtrbské Pleso (Szczyrbskie Jezioro) to jedynie małe miasteczko w Wysokich Tatrach, które gościło w 1935 roku MŚ w Narciarstwie.

Svk.gifŠtrbské Pleso (MS 1970 B)
StrbskePleso.jpg
Rok budowy 1969
Kraj Svk.gif Słowacja
Rozmiar Skoczni (HS) 100 m
Rekord skoczni
Typ skoczni Skocznia normalna

Informacje ogólneEdytuj

Skocznia ta stała do 1962 roku, kiedy to musiała zostać usunięta, aby zbudować nowe obiekty na MŚ w 1970 roku. Najpierw K88 "MS 1970 B", a później K110 "MS 1970 A" zostały zbudowane z okazji Mistrzostw Świata w 1970 roku. Po pokryciu skoczni K88 igelitem w 1982 roku, duża skocznia została powiększona do K114 w 1984 roku, a zaledwie cztery lata później do K120, która w tym stanie przetrwała do dziś, jednak z powodu swojego wieku nie jest już używana do rozgrywania międzynarodowych zawodów. Obecnie skacze się na skoczni "MS 1970 B", która została przebudowana na igelitową skocznię K90. W Štrbskim Plesie gościła nawet dwukrotnie Zimowa Uniwersjada Poprad Tatry w 1987 i 1999 roku, podczas których odbyły się zawody na obu skoczniach. Od tejże Uniwersjady rekord dużej skoczni należy wciąż do Białorusina Sergeia Bobrova i najprawdopodobniej nigdy nie zostanie pobity.

Parametry skoczniEdytuj

  • Punkt K: 90 m
  • HS: 100 m
  • Oświetlenie: 1 250 lx
  • Igelit: jest
  • Poczekalnia dla zawodników: o dobrym komforcie
  • Siatka wiatrochronna: jest

Zawody międzynarodoweEdytuj

do poszerzenia

RekordyEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki