FANDOM

Svk.gifŠtrbské Pleso (Szczyrbskie Jezioro) to jedynie małe miasteczko w Wysokich Tatrach, które gościło w 1935 roku MŚ w Narciarstwie.

Svk.gifŠtrbské Pleso (MS 1970 A)
StrbskePleso.jpg
Rok budowy 1969
Kraj Svk.gif Słowacja
Rozmiar Skoczni (HS) 125 m
Rekord skoczni 122,5 m Svk.gif Tomas Zmoray
Typ skoczni Skocznia duża

Informacje ogólneEdytuj

Skocznia ta stała do 1962 roku, kiedy to musiała zostać usunięta, aby zbudować nowe obiekty na MŚ w 1970 roku. Najpierw K88 "MS 1970 B", a później K110 "MS 1970 A" zostały zbudowane z okazji Mistrzostw Świata w 1970 roku. Po pokryciu skoczni K88 igelitem w 1982 roku, duża skocznia została powiększona do K114 w 1984 roku, a zaledwie cztery lata później do K120, która w tym stanie przetrwała do dziś, jednak z powodu swojego wieku nie jest już używana do rozgrywania międzynarodowych zawodów. Obecnie skacze się na skoczni "MS 1970 B", która została przebudowana na igelitową skocznię K90. W Štrbskim Plesie gościła nawet dwukrotnie Zimowa Uniwersjada Poprad Tatry w 1987 i 1999 roku, podczas których odbyły się zawody na obu skoczniach. Od tejże Uniwersjady rekord dużej skoczni należy wciąż do Białorusina Sergeia Bobrova i najprawdopodobniej nigdy nie zostanie pobity.

Parametry skoczniEdytuj

  • Punkt K: 120 m
  • HS: 125 m
  • Oświetlenie: 1 250 lx
  • Igelit: jest
  • Poczekalnia dla zawodników: o dobrym komforcie
  • Siatka wiatrochronna: jest

Zawody międzynarodoweEdytuj

do poszerzenia

RekordyEdytuj

Lp. Dzień Rok Zawodnik Odległość Zawody Uwagi
1. 22 grudnia 2010 Ita.gifBarbara Stuffer 116,0 m PŚK Sezon 6
2. 4 stycznia 2011 Svk.gifTomas Zmoray 122,5 m PK Sezon 6

Więcej z Fandomu

Losowa wiki