Fandom

Wiki Ski Jumping Manager

Łukasz Kruczek

498stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Łukasz Kruczek (ur. 1 listopada 1975 w Buczkowicach) – polski skoczek narciarski, czterokrotny indywidualny mistrz Uniwersjady, mistrz Polski w skokach narciarskich, trener. Od 2010 roku szkoleniowiec Korei Południowej.

Łukasz Kruczek
LukaszKruczek2001.png
Funkcja Trener
Reprezentacja Kor.gif Korea Południowa
Narodowość Pol.gif Polska

Informacje ogólneEdytuj

Łukasz Kruczek zaczął skakać w wieku 6 lat. Zapisał się wtedy do klubu LKS Klimczok Bystra. Do 1994 uprawiał kombinację norweską, trzy razy zdobył tytuł Mistrza Polski juniorów, a także zajął raz 3. miejsce na Mistrzostwach Polski wśród seniorów. Zrezygnował jednak z kombinacji na rzecz samych skoków, z powodu trudnej sytuacji kombinacji w Polsce. W 1996 zadebiutował w Pucharze Świata podczas zawodów w Zakopanem. W tym samym roku wziął także udział w Mistrzostwach Świata w lotach narciarskich w Bad Mitterndorf. Rok później wystąpił bez sukcesów na Mistrzostwach Świata w Trondheim i zdobył złoty medal na Uniwersjadzie w Muju. W 1998 wziął udział w Igrzyskach Olimpijskich w Nagano. Potem regularnie występował w najważniejszych międzynarodowych zawodach. W 1999 zdobył pierwsze punkty w PŚ (w Zakopanem), a także po raz kolejny został mistrzem Uniwersjady, tym razem w Popradzie. Dwa lata później, kiedy Zakopane organizowało te zawody, Kruczek wygrał dwukrotnie – na skoczni K-120 oraz K-85.

W grudniu 2001 roku był współtwórcą historycznego sukcesu polskiej drużyny, kiedy w Villach Polska zajęła po raz pierwszy miejsce na podium Pucharu Świata. Trzecie miejsce wywalczył w zespole z Mateją, Skupniem i Małyszem. W 2002 znalazł się w kadrze na Igrzyska Olimpijskie w Salt Lake City. Nie wystąpił jednak w żadnym konkursie. Rok 2003 przyniósł mu ostatni medal na Uniwersjadzie – w Tarvisio zdobył medal brązowy w drużynie. Po zakończeniu sezonu 2002/2003 zakończył karierę i został asystentem trenera Heinza Kuttina, najpierw w kadrze B, a potem w kadrze A.

28 marca 2008 został wybrany na trenera kadry A polskich skoczków narciarskich. Jego największe osiągnięcia trenerskie to 4 miejsce w zawodach drużynowych na dużej skoczni w Libercu podczas Mistrzostw Świata w 2009 roku, oraz drugie miejsce w drużynowych zawodach Pucharu Świata w lotach w Planicy.

Kariera szkoleniowaEdytuj

2010- Kor.gif Korea Południowa
2007-2010 Pol.gif Polska

Więcej w Fandom

Losowa wiki